"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Sunday, January 18, 2009

Bulan kembali terang di Kuala Terengganu


Seperti yang saya jangkakan, Bulan akan kembali terang di Kuala Terengganu. Walaupun kondisi 50 - 50 pada peringkat awalnya, namun setelah kiraan peti undi yang terakhir, ternyata kemenangan berpihak kepada kita. Alhamdulillah ..
Syukurlah,dan kemenangan ini adalah kemenangan rakyat dan pemimpin PAS. Rakyat Terengganu di Kuala Terengganu bukan sahaja sedar, malah memperbaiki kesilapan lepas dengan memangkah PAS, parti bulan yang berpendirian, dan akan tetap membela memartabatkan Islam walau apa sahaja rintangan.Orang Terengganu ternyata semakin cerdik. Duit yang ditabur BN tidak berjaya memikat hati pengundi untuk tetap memilih PAS.Tahniah.
BN pula terus menerus melingkup, kekalahan demi kekalahan diterima. Pergolakan parti yang parah, janji yang kosong, rasuah, dan beberapa siri serangan kepada PAS tetapi memakan diri ( isu hudud), menjadi faktor utama rakyat menolak Barisan Nasional. Parti korupsi ini ditentang habis habisan.
Keputusan terakhir PAS 32,883 undi manakala BN 30,252 undi dan Bebas 193 undi (hilang wang pertaruhan)dengan majoriti 2631 undi, sudah cukup untuk memberi pengajaran kepada Barisan Nasional bahawa rakyat sudah menganggap BN ini sebagai parti tidak relevan sejak PilihanRaya Umum Mac lagi.Kepada YB baru kita, Mohd Abd Wahid Endut . Selamat datang ke Parlimen, dan Selamat Berkhidmat untuk rakyat.
Pas For All ~!!
by Farhan Shah

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia