"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Wednesday, March 18, 2009

Zaid Ibrahim, Bekas Menteri merayu kepada YDP Agong jangan lantik Najib Jadi PM


Oleh dewa
"Datuk Zaid Ibrahim membuat gempar dengan merayu kepada Agung agar jangan melantik Najib sebagai PM sebaliknya melantik individu lain dari UMNO agar UMNO tidak lumpuh dek perpecahan dan pergaduhan. Mengapa?
"Malaysian Insider, KUALA LUMPUR, March 18 - Datuk Zaid Ibrahim has made an impassioned plea to the King to not appoint Datuk Seri Najib Razak as prime minister, and instead appoint someone else from Umno "to bring us back from the brink."The former de facto law minister urged the King to used his judgment to appoint as PM someone who is "beyond reproach in his dealings both official and private," in a scathing attack on his former Cabinet and party colleague."A prime minister must have the confidence of the majority of the rakyat…For this to be the case there cannot be anything in the mind of the greater public that, correctly or otherwise, associates him with matters of criminality, wrongful action, improper conduct or abuses of power," he said in a speech to the Rotary Club here today. "Hujah Zaid Ibrahim bolehlah disimpulkan sebagai berikut:
1. Jangan lantik orang yang jelas kaitannya dengan pelbagai kes jenayah berat termasuk kes bunuh, skandal seks dan sebagainya.
2. PM perlulah dilantik dari individu yang mendapat kepercayaan masyarakat. Pak Lah sendiri sewaktu dilantik mempunyai imej "Mr.Nice Guy". Semua PM sebelum ini begitu. Hanya Najib yang mempunyai imej Mr.Altantuya merangkap Mr.C4.
Kritikan Zaid ini menyusuli kritikan keras Tun Mahathir ke atas Najib berikutan tindakan kejam Najib yang menyerang dan melumpuhkan Perak serta menggulingkan Menteri Besar Perak yang sah dengan cara keji. Bak kata Tun Mahathir, kita tak wajar guna monarki untuk menjatuhkan MB dengan cara yang tidak mengikut perlembagaan.
Populariti Najib yang serendah 41% menunjukkan bahawa majoriti (59%) rakyat Malaysia tidak yakin pada Najib. Pakatan Rakyat yang cukup meluat dengan BN pun sanggup bekerjasama dengan BN melalui kerajaan perpaduan dari membiarkan insan penuh ambisi ini dari menjadi PM Malaysia.
Justeru, Zaid merayu kepada Agung agar tidak melantik Najib agar UMNO boleh terus hidup.
Penulis menyedari bahawa dalam PAS, yang paling hampeh ialah pengikut bawahan seperti penulis dan yang paling kemas ialah pemimpin atasan PAS seperti Tok Guru. Dalam UMNO pulak, lagi atas jawatannya, lagi hampeh.. Yang bawahan pun perangai dah macam mun@wir, jadi bayangkan teruknya kepimpinan UMNO..
Dahsyat betul...

2 comments:

Haji A. Ali, HS said...

Salam,

UMNO masih tidak mahu berubah, masih mahu menaikkan orang yang bersalah di dalam rasuah sebagai pemimpin utama sayap pemuda...

Pelapis UMNO semakin ghairah dengan rasuah...lihatlah keadaan UMNO, sekarang ini pun sudah hancur !!!

Muhammad Zaki Omar said...

Salam wbt..
Apa khabar nazmi? Dah grad ke? Jemput2 melawat ke blog saya.

lagu hot@mahasiswa malaysia