"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Tuesday, December 2, 2008

Khir Toyo Upah Skuad Berani Bogel? - malaysiakini


Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dinasihat mempertimbang desakan Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis) yang nekad untuk mengadakan demonstrasi secara berbogel sekiranya tuntutan supaya kadar kenaikan sewa kediaman Program Perumahan Rakyat (PPR) tidak dikaji semula oleh kerajaan negeri.
Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo berkata, 'keberanian luar biasa' yang mahu ditunjukkan oleh anggota-anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu membuktikan bahawa penduduk PPR yang terdiri daripada golongan berpendapatan rendah begitu terdesak dan benar-benar tidak mampu menanggung kenaikan sewa berkenaan.
TP - Ai... setahu aku kes ni dah selesai, kerajaan negeri dah umumkan sewa rumah
PPRT tak kan dinaikkan buat masa ni dan para penyewa akan membayar pada harga
yang telah sedia ada selama ini.
Jadi apa masalahnya lagi? yang aku tengok dok berkokok
sekarang bukan penduduk, tapi puaka-puaka yang mungkin telah diupah oleh beruk
toyo. apa rasionalnya berbogel? adakah dengan berbogel masalah akan selesai?
Kalau macam tu caranya ( bogel boleh selesai masalah ),
ada baiknya seluruh penduduk Malaysia berbogel.sebab mengikut kepercayaan
puaka-puaka reformis - bogel boleh menyelesaikan masalah.maka kalu seluruh
pendudk Malaysia berbogel, Malaysia akan tenang dari masalah... itu kepercyaan
reformis.
Satu lagi yang aku pelik... biasenya ketua pembangkang
akan jadik hero dalam mana-mana hal iaitu dengan berjumpa dengan mana-mana pihak
yang bermasalah dan cuba memenangi masalah tersebut sebelum kerajaan negeri
menyelesaikannya.
Tapi dalam hal ni pulak si toyo tak pulak cuba nak
memenangi masalah ni sebaliknya cuma berkokok dari jauh dan aku jugak sangsi
dengan statement toyo ""Kalau mereka sanggup berbogel, maknanya mereka
benar-benar tidak mampu bayar.
"Yang sanggup berbogel dalam hal ni, bukan penduduk,
sebaliknya gerombolan reformis... ini amat menghairankan.adakah toyo telah
mengupah para reformis pro bogel ini dengan wang yang banyak untuk menyamar
sebagai "penduduk" yang sanggup berbogel kerana kesempitan
Atau para reformis ini bakal berbogel selepas
dijanjikan imbuhan yang banyak??? hang tunggu la toyo... wa nak pi cari
horatio... kita tengok siapa yang nak bogel tu, penduduk atau babi-babi upahan
toyo..!

3 comments:

fariq fazal said...

suruh khir toyo saja bogel,pencuri harus dibogel di khalayak ramai

Anonymous said...

Bayangkan bagaimana Toyo bogel. Tapi kalau dia nak bogel pun kita biarkan lah, kita tengok dan ketawakan mereka dan kalau boleh ambil gambar untuk simpan dalam muzium untuk jadi sejarah tontonan bagi keturunan mereka tonton berapa ngok nya atok atok mereka yang dengar cakap Toyo.

Ibnu Mohyeddin said...

dah nama pun anak toyol dah tentu lah dia nak bawak geng jugak buat demo pun dalam keadaan seperti toyol

lagu hot@mahasiswa malaysia