"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Friday, February 20, 2009

KM Sarawak Guna Roll Royce RM 3 Juta vs MB Pakatan Rakyat Guna Camry Hanya RM 156 Ribu

Ahli Parlimen Batu Pahat membangkitkan persoalan mengenai pembaziran yang dilakukan negeri - negeri Pakatan Rakyat apabila membeli kereta Toyota Camry. Menurut Fuad, apa yang dilakukan oleh negeri - negeri Pakatan Rakyat adalah membazirkan jutaan wang rakyat.
MENARIKNYA APA YANG BERLAKU SELEPAS ITU...
Ahli Parlimen Machang, saudara YB Saifudin Nasution bangkit meminta laluan kepada Ahli Parlimen Batu Pahat untuk bertanyakan soalan.
" Apakah pendapat YB Batu Pahat mengenai kereta rasmi kerajaan Sarawak. Saya dimaklumkan Ketua Menteri kereta rasminya adalah Rolls Royce. Timbalannya pula kereta rasmi adalah BMW 7 Series. Lalu menteri dan timbalan- timbalannya kereta rasminya ialah Mercedesz Benz Compressor. Lalu dimana kedudukan kereta Proton Perdana yang dibangga- banggakan YB Batu Pahat?"
tambahnya lagi..
" Saya kira Toyota Camry di Sarawak hanya digunakan oleh pegawai- pegawai kerajaan negeri bertaraf jusa C. Bahkan dalam UMNO sendiri Toyota Camry hanya layak untuk pemimpin - pemimpin UMNO di peringkat cawangan. "
kah.. kah.. kah...
Toyota Camry tu kami Pakatan Rakyat beli sebab kos penyelenggaraan Prodon Perdana terlampau tinggi. Kotak gear dahlah mudah rosak dan kereta pun tak da kualiti.
Kami gantikan Perdana v6 dengan kereta biasa sahaja tapi lebih berkualiti lebih tahan lama. Toyota Camry harganya tidak jauh berbeza dibanding kereta Proton Perdana V6. Bahkan jika kami diberi Permit Import, harga kereta Toyota Camry tanpa cukai kerajaan jauh lebih murah berbanding Perdana V6.K
Bahkan kami mempunyai rekod dan bukti penyelenggaraan kereta Proton Perdana V6 adalah terlampau tinggi. Rekod ini rekod kerajaan terdahulu ( kerajaan UMNO/ BN ). Bahkan kerajaan Terengganu, Pahang dan Sabah mengakui penyelenggaraan Proton Perdana V6 adalah tinggi.
Yang aku musykilkan...
Kenapa Fuad diam membisu, menikus apabila kerajaan Terengganu menggantikan Perdana V6 dengan kereta yang jauh lebih mahal. Bukan calang- calang kereta tapi kereta Merecdesz Benz yang sememangnya tergolong dalam kereta mewah.
Baru- baru ini kerajaan Sabah mengeluarkan kenyataan mahu membeli 28 buah Volvo. Tak silap aku Volvo S70. Harga boleh tahan hampir- hampir RM 200, 000. 00. 28 buah lak tu. Kenapa si fuad, media- media korup menikus ???
Yang di bawah ni aku petik dari blog Ummi...
"Bila kerajaan PR Perak membeli dan menggunakan Toyota Camry (bukan kereta mewah pun!) riuh rendah satu Malaya kononnya kerajaan PR membazir, tidak loyal kepada kereta nasional dan macam-macam.
Namun dalam diam-diam kerajaan BN Sabah menggunakan kereta Volvo yang jauh lebih mahal harganya berbanding Camry. Mengapa menteri dan media-media pengampu BN senyap sepi tidak mensensasikan perkara ini.
Inilah sikap talam dua mula menteri dan juga media pengampu."

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia