"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Friday, February 20, 2009

Lawak Politik


Oleh rashitt
"ASSALAMUALAIKUM..
Berdasarkan kajian yang telah dijalankan oleh Merdeka Street Center beberapa fakta menarik telah ditemui untuk dibongkar dan diperhalusi oleh mereka-mereka yang berkenaan.
1. SPRM mendakwa mereka mempunyai beberapa bukti kukuh untuk mendakwa Menteri Besar Selangor hasil beberapa siri penyiasatan mereka bersama lembu-lembu korban. Kemungkinan juga lembu-lembu itu adalah diantara yang pernah di "HON" oleh LEXUS Tan Sri Khalid kerana berada ditengah jalan.
Cuma yang bakal menjadi masalah pada Peguam Negara kini ialah ketiadaan bukti kerana kebanyakan lembu-lembu itu sudahpun dikorbankan , dan kemungkinan lagi Peguam Negara akan mengarahkan anak lembu atau saudara mara lembu untuk menjadi saksi yang akan diusung ke Mahkamah.
2. Karpal Singh sepatutnya tidak membuat laporan polis kerana beliau mendapat peluru hidup yang secara logiknya mahu beliau terus hidup, lainlah sekiranya beliau menerima peluru MATI.
3. Ibrahim Ali selaku pemegang rekod dalam acara lompat negara,terpaksa membaling songkok untuk mempertahankan rekod yang disandangnya selama 10 tahun berturut-turut.
4. Kak Pidah tidak mahu menjalankan kempen untuk berebut jawatan Wanita UMNO kerana ingin menumpulkan perhatian kepada 2 bukit sedangkan PRK hanya diadakan selepas Pemilihan UMNO..Kenape ye?.
5. Menurut Mstar edisi melayu, Polis memohon bantuan dari teman lelaki Elizabeth untuk melengkapkan penyiasetan mereka..
Anda rasa pelik tak..polis mohon bantuan dari orang jahat.." Tolonglah bantu helmi..tolonglah.."..hehehehe..
6. Apabila sesuatu kes yang memang "nak kena kat mereka",kes tersebut akan segera dipindahkan ke Bukit AMAN untuk mengAMANKAN kes tersebut disitu.
7. Pemuda Umno Bahagian Kubang Kerian hari ini membuat laporan polis terhadap Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar atas dakwaan melanggar Undang-undang Tubuh Negeri Perak kerana mereka terlupa yang Kubang Kerian itu bukan salah satu daerah di negeri Perak.
8. SPRM telah ditukar mottor enjjin twin turbo karberator 1500cc kepada " SIASAT PEMBANGKANG RAKYAT MALAYSIA" untuk menunjukkan ketaatan mereka kepada KERAjaan.
9. Siasatan sesuatu kes akan terjejas sekiranya terdapat rungutan dari pihak pembangkang, kerana ini akan menyebabkan SPRM terpaksa "mengubah" skrip berkali-kali untuk menyedapkan penyiasetan.
10. Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata polis mungkin akan meminta bantuan Interpol bagi membantu mengesan Hilmi Malek(Elizabeth) kerana beliau hanya bijak dan cekap menangkap penceramah didalam negara sahaja.
11. Hisamkodin Tun Husin yang bercadang menganjurkan perhimpunan "men jung jung kasih" dipercayai masih lagi mahu menggunakan tektik dan teknik lama iaitu upacara " mencium keris " untuk mengatasi masalah gagap beliau apabila mahu berkata-kata.
12. Guru Besar Tadika KEMAS Malaysia, Mat Mesin Taip dipercayai sedang berusaha untuk membawa kanak-kanak dan guru-guru kemas yang akan digunakan untuk meraih undi bagi berebut kerusi Timbalan Presiden UMNO.
13. Apabila anda menghadapi masalah peribadi,pergilah bercuti di luar negara, kerana di luar negara suasananya aman damai, kos sara hidup rendah dan minyak pun murah seperti contoh Indonesia..kui..kui..kui..
14. Menteri Besar BN Perak mahu menggunakan saluran undeng-undeng ke atas Speaker dan beliau nampaknya tidak mahu lagi menggunakan saluran najis yang telah digunakannya untuk merampas Perak.
15. Proton adalah satu-satunya syarikat pengeluar kereta di dunia yang boleh menjual kereta keluaran mereka hanya dengan "Replika kunci ataupun SHOWROOM Bangkai kereta "..HEBAT dan TAHNIAH!!!.
16. Pada awalnya Speaker Perak V. Sivakumar berhasrat mahu menggantung Menteri Besar BN selama 6 bulan sahaja, tetapi membatalkan hasrat nya apabila MB BN itu berani berkata " Ayoma.kita kan keturunan yang sama,kasi settle sudah la.."..terus digantung 18 bulan..
17. Menurut ramalan dan tekaan dari Mereka Street Center ekonomi Malaysia diramalkan lebih teruk selepas pemilihan UMNO kerana PM baru akan menggunakan apa jua cara untuk meraih sokongan yang kuat.
18. Dapatkah anda mencari apa beza Ibrahim Ali dan Ali Rustam? atau apakah persamaan diantara Hamid Albar dengan Mukriz?..tolong jawab
19. Kalau dulu, bila mahu membincangkan masalah ekonomi,Kamilulah dan KJ akan memainkan peranan,tetapi jawatan itu kini telah dirampas dengan jayanya oleh Nazir Razak.
20. Walaupun Bekas MB PERAK- Mahdzir Khalid yang pernah terberak dalam seluar apabila BN kalah di Perak mengaku pernah jumpa ADUN PKR untuk tawaran" juta-juta ria" tetapi ini tidak akan dapat menarik minat SPRM mahupun Fulish untuk menyiasat berdasarkan fakta "Minum kopi secawan 5 juta dan " Kita pun tahu (kemampuan) kita setakat mana."
21. Mungkinkah "SARI" akan menjadi pakaian rasmi isteri-isteri Menteri BN untuk diganti dengan "kebaya nyonya " demi imej penaungnya Rosmah.
22. Pakar pereka Fesyen disarankan agar dapat mencipta fesyen pakaian "TIDUR" atau "MANDI " Bersopan untuk digunakan oleh semua wakil-wakil dari PR.
23. Jika dalam kes MB Selangor,SPRM menggunakan teknik siasat "jentik telur lembu" dan enjin "Twin Turbo Headcamcoder jenama LEXUS", tidak mustahil mereka akan menggunakan teknik "Power AMP Equalizer 3500watt" untuk "mengetes" Sepaker Perak.
24. Ahmad Said Hamdan SPRM boleh kita lihat kejujuran percakapannya melalui teknik "air liur dimulut " ,sekiranya dia bercakap ada air liur di tepi mulutnya,maka itulah bukti "kejujurannya dalam menjalankan tugas demi ....".
25. Tahukah anda mengapa SPR dibawah Pengerusi yang baru tidak mahu menggunakan "dakwat di jari" dalam PRK nanti. Sebabnya " Rashid lupa nak pesan kedai mana ada jual dakwat itu ? ".
26. Selain berfungsi sebagai mengawal keselamatan, Polis juga mempunyai tugas baru untuk mengawal orang sembahyang Jumaat terutamanya melibatkan Menteri Besar BN.
27. Fakta tambahan berdasarkan ayat "KABARNYA " dan BETUL KER?.
- Kabarnya TNB yang ada sebijik ajer di Meleysiya ni mencatatkan kerugian..betul ker?.
- Kabarnya juga TNB telah turunkan sebanyak RM3.00 caj letrik berbanding kenaikkan lebih kurang RM30.00..Betul ker?.
- Kabarnya harga Beras bukan dikawal dan ditentukan oleh pengilang atau pemborong,tapi syarikat milik penuh kerajaan BERNAS..Betul ker?.
- Kabarnya harga minyak di Indonesia lebih murah dari Meleysiya..Betul ker?.
- Kabarnya ekonomi kita tidak terjejas dan masih stabil sebab itulah cuma hampir 80 ribu pekerja Meleysiya ajer yang diberhentikan..Betul ker?.
- Kabarnya segala spesis selipar kasut ditemui banyak di sekitar Changkat Jering,Jelapang serta Behrang bukan lagi JERING,PADI dan BELERANG seperti kebiasaannya..Betul ker?.
- Kabarnya UMNO akan menukar Speaker Perak untuk diganti dengan "Home Teater" ..Betul ker?.
- Kabarnya UMNO akan menggunakan pengaruh "JIN" untuk menawan Bukit Gantang..Betul ker?..
- Kabarnya Ibrahim Ali telah diserang penyakit "PEKAK BADAK" kesan dari perbuatannya baling SONGKOK. Betul ker?.
28. Teknik memancing undi yang bakal digunakan oleh calon-calon UMNO.
- Ali Rustam - Skil memasak " buah melaka perisa ketam ".
- Mat Taip - Skil Tangisan anak-anak kecil sumbangan Tadika KEMAS.
- Hamid Albar & Mukhriz - Skil Bulat dan kilat itu menawan .
- Muhyidin Yasin - Skil kurangkan makan,banyakkan bacaan Yasin
- Khir Toyo - Skil Mai makan daging lembu korban dalam kereta Lexus
- Hisamuding - Skil kucupan Keris panca ragam
- Rahim tambi chik - Skil Aku dah ensem sekarang
- Rais Yatim - Skil nyanyian tangisan anak yatim oleh pemuda Jelebu
( Kajian dan ilham ini telah dijalankan oleh "MEREKA" STREET CENTER bukan Merdeka Street Center ).
Wassalam..

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia