"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Friday, February 27, 2009

Sivakumar, Speker DUN Perak Hero Hindustan Kita


Oleh sujudterakhir"
Itulah Sivakumar, Speaker Dewan Undangan (DUN) Perak yang tegas, konsisten, dan berani. Jerat yang dipasang oleh Najib terlepas pula kepada Sivakumar menyebabkan kerajaan haram BN Perak tidak kukuh. Kehadiran Sivakumar di saat akhir menewaskan 'penyangak-penyangak' persis seorang hero dalam filem hindustan atau lebih terkenal dengan istilah 'Bollywood'
Setelah Nizar ditendang BN, Nizar percaya ia tidak mampu bangkit seorang diri bagi menyelamatkan Perak dari terus dicabuli.
Atas sebab itu, seluruh adun dari Pakatan Rakyat bersatu dan menyusun cara yang nyilu sekali untuk mengembalikan kuasa rakyat.Zambry, MB haram ini yang disebut-sebut juga sebagai 'mamak' masih tidak berpuas hati dengan tindakan Sivakumar menggantung diri dan konco-konconya. Maka mereka bertindak pada 3 Mac 2009 nanti untuk merempuh dewan undangan negeri ketika semua adun yang sah sedang mengadakan sidang tergempar.
Segagah manakah Zambry ini? Jika mereka benar-benar tekad untuk merempuh sidang dewan, maka wajib ada FRU untuk menghalang mereka. Sebagaimana FRU yang menghalang rakyat Perak beberapa minggu lalu, maka begitu jualah terhadap Zambry dan konco-konconya. Tetapi, berat rasa hati untuk mempercayai FRU akan tunggu di depan dewan negeri bagi mengahalang Zambry sebab polis ini sentiasa kamcing dengan mereka.
Pedulilah apa pun, FRU mesti turun halang mereka yang tidak dibenarkan masuk ke dalam dewan ini. Kerana itu perintah Speaker DUN. Siapakah Speaker DUN itu? Sekali lagi diingatkan dia ialah Sivakumar.Sivakumar telah menetapkan tarikhnya, dan dua usul paling penting akan dipanjangkan. Pertama ialah mengesahkan jawatan MB buat Nizar dan kedua membubarkan DUN. Kedua-dua usul ini sangat besar impak dan momentumnya pada negeri dan negara. Semuanya ini tidak akan berlaku jika katak-katak itu tidak melompat.
Sivakumar datang pada saat akhir bagi menyelamatkan keadaan. Biasalah seorang hero hindustan pada awalnya akan kalah serta ditangkap oleh polis-polis Bombay yang sudah dimakan suap. Selepas itu, dia keluar dari kekalutan itu untuk menyelamatkan orang-orang kampungnya dari dianiaya dan dizalimi. Akhirnya, hero berjaya dan pergi menemui kedua-dua mak ayah mereka meminta restu. Ayo ma, ayo pa....!
lawati www.sujudterakhir.blogspot.com

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia