"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Wednesday, December 31, 2008

Menjawab Kemusykilan Bungarya Mengenai Melayu, Islam dan DAP


oleh Nazmi, Webmaster Mahasiswa Malaysia
UMNO bukan sekadar bercakap saja. Bukan UMNO yang menggerakan hati dan fikiran Pemimpin DAP.Melainkan pemimpin DAP sendiri.UMNO kah yang menyuruh pemimpin DAP menghapuskan DEB di Pulau Pinang.
1) apakah kejayaan DEB selepas lebih 3 tahun ???
  • dimana kedudukan peniaga2 melayu. Untuk makuman bumiputra ( melayu + peribumi sabah sarawak ) hny mengusasi 18.% % kekayaan selepas 30 tahun DEB
  • org melayu hanya memiliki beberapa peratus sahaja premis2 perniagaan di bandar2- dimana org melayu pulau pinang, johor bahru, kuala lumpur dan badar2 besar lain selepas 30 tahun DEB
  • DEB gagal bukan krana dasarnya tapi kerana UMNO yang mengkhianati DEB.. selagi ada DEB selagi itu lah akan adanya ketidak adilan. Bahkan ketidakadian sesama melayu sendiri. Sedarlah pak cik mampukah peniaga melayu yang bukan kroni UMNO atau ahli UMNO merebut projek kerajaan walaupun beliau berkelayakan dan harga yang ditawarkannya jauh lebih rendah. Sudah tentu jawapannya tidak kerana projek kerajaan hanya untuk mereka yg rapat dengan pembesar UMNO.. x percaya tanya saja mana2 kontraktor. Kenyataannya jangan mimpi nak dpt projek kalau x da kabel besar dalam parti UMNO. Itulah hasilnya bangunan yang harga KURANG rm 100, 000. 00 melonjak menjadi RM 500, 000. 00. Dahla mahal kualitinya macam HARAM.. LEBIH MALANG ada yg belum siap pun dah runtuh dan bocor sana sini. Masih tak percaya siasat saja isu bangunan makmal komputer sekolah, MATRADE, MRR2, Parlimen dan seumpamanya.
2) kenapa saudara tidak mempertikaikan atau membantah kenyataan BAKAL PM iaitu si najib altantuya yang mengatakan DEB akan dihapuskan beransur2 ????

Apa Tujuan Teresa Kok menyaman Utusan Malaysia. Anda harus bersikap prejudis dalam menjawab. Sama seperti penulisan anda yang sangat prejudis akan perjuangan UMNO memertabatkan bangsa dan agama.
  • Teresa Kok menyaman Utusan kerana Utusan memfitnahnya.. baca penerangan isu Azan
    dari blog Khalid Samad ( MP Shah Alam ), Zuraidah ( MP Ampang ) dan Teresa
    sendiri. Kalau anda degil untuk mempercayai, tanyalah dengan penduduk tempatan
    dan ahli jawatankuasa masjid tersebut sendiri. Teresa Kok tidak pernah
    mengharamkan azan sama sekali.
  • Logikkah Teresa Kok membuat aduan kepada ADUN BN yang tiada kuasa ke atas masjid ??? Kalaulah betul apa yg diddakwa lebih mudah dan lebih baik dan lebih tepat Teresa Kok menyuarakan isu Azan pd Exco Agama yang boleh saja dia jumpa bila2 masa berbanding ADUN BN yang lebih sukar utk dijumpai dan x ada kuasa pun. Tapi kenyataannya x pernah pun timbul isu Azan.
  • pandangan saya AMAT WAJAR MENYaMAN MEREKA YANG MEMFITNAH KITA. Memfitnah di dalam akhbar arus perdana dan tv arus perdana tanpa memberi peluang kepada individu terbabit menjawab isu yang ditimbulkan
Usaha untuk meng999tahunkan tanah orang DAP majoritinya di Perak. UMNOkah yang mengarahkannya.
  • saya kira ia wajar kerana mereka telah menetap di situ lebih 30 tahun.
  • Islam mengajar umatnya adil pada semua org tanpa kira kaum atau agama dan sbb itulah maka berduyun2 org bukan Islam berminat memeluk Islam di zaman Rasulullah dan para- para Khalifah.
  • keadilan islam pd semua agama dan kaum lah yg membezakan kami org islam berbanding yahudi dan lain2.
  • lagi pun kalau anda membuka Kanun Tanah Negara. tanah adalah kuasa kerajaan negeri dan kerajaan negeri berhak memberi milikan tanah pd mana- mana pihak dan individu. Bahkan ia disokong oleh panel 10 peguam + bekas hakim MAHKAMAH RAYUAN.
  • UMNO memberi tanah kepada org cina di Pulau Pinang dalam jumlah yang besar dan meibatkan rizab melayu pula kenapa anda membisu dan tidak mempertikaikannya ???
  • Peiknya diberi tanah bukan pd org miskin tapi pd kroni yang sudah mempunyai harta puluhan juta malah ada yang sudah bergelar Billionaire.
  • Ini diberikan pada orang Cina yang kurang senang kenapa harus anda mempertikaikan ???
  • Tanah ini bukan hanya untuk cina DAP tapi juga untuk cina MCA dan PKR. Orang melayu jug diberi tanah hak milik kekal tetapi kenapa UMNO mendiamkan perkara ini. Adakah demi menunjukkan Ir Nizar hanya berkhidmat pada kaum cina walhal kebenarannya Ir Nizar MB Perak juga memberi tanah pada sekolah agama rakyat, orang melayu dan India.
  • 999 tahun milikan tanah berbanding hak milik kekal. Mana lebih lama..
  • di Pulau Pinang dan bandar2 besar lain UMNO secara rakus memberi tanah milikan kekal pada Tauke2 Cina.. Kenapa anda diam membisu ????
Bila PAS berjuang untuk melaksanakan Hukum Hudud, apa DAP kata? UMNOkah yang menasihatikan DAP.
  • Soalan saya siapakah yang menghalang kerajaan Kelantan dan Terengganu melaksanakan Hudud ???
  • UMNO lah wahai saudara yang menghalang perlaksanaan Hudud. Di Kelantan, Hudud telah diwartakan dan dipersetujui majoriti ADUN kelantan untuk dilaksanakan, malangnya UMNO yang kjam menyaman kerajaan PAS Kelantan di zaman Mahathir demi menghalang Hudud dilaksanakan
  • soal DAP.. biarlah dia bersuara kerana dia belum paham apa itu Hudud oleh kerana mendapat penjelasan yang salah dari UMNO..
  • DAP itu org Cina bukan Islam tapi UMNO itu melayu yang mengaku Islam.. Lebih pelik UMNO mempertikaikan Hukum Hudud bukan mahu sama2 PAS melaksanakan hudud.
  • Jika DAP kurang paham isu Hudud, ayuh sama2 awk org UMNO berganding bahu dengan PAS pahamkan MCA dan DAP tentang Hudud
  • LAGIPUN hudud hanya untuk orang Islam, org bukan Islam diberi kebebasan memilih samada Hudud atau undang- undang sivil
Dan anak-anak di Menara Gading, sedarkah anda darimana asal usul anda? Mungkin sebahagian besar bapa anda tak mampupun menghantar anda sebegitu tinggi. Usaha siapa? DAPkah?Jangan Dangkal dan penganalisaan anda. Kadang tinggi mana sekolah anda, belum pasti anda tahu mana satu yang prioriti.
  • saya anak Malaysia yang belajar di Universiti- perbelanjaan saya bukan DUIT UMNO tapi duit cukai rakyat Malaysia..
  • kerajaan fungsinya menguruskan wang rakyat dan saya sebagai salah seorang rakyat yang membayar cukai berhak mendapat apa yang saya bayar - lainlah kalau saya belajar di Universiti 100% tanggungan UMNO/ BN.. mungkin saya harus sujud pd UMNO/ BN.. tapi saya di IPTA milik rakyat malaysia...
  • sesiapa pun yang memerintah, mereka hanya mengurus IPTA2 ini bukannya pemilik IPTA ini kerana IPTA ini miliknya rakyat Malaysia yang membayar cukai, yang menyumbang kepada negara

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia