"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Sunday, February 15, 2009

YDPA Sultan Mizan Sebelahi Pakatan Rakyat, Kutuk Tindakan UMNO dan BN


Oleh Nazmi, Webmaster Mahasiswa Malaysia
Tergelak besaq aku masa tonton berita puluk 1 di ntv7. Edisi 7 punya beritala. Tak tersangka - sangka tiba2 pembaca berita bagitau Yang Dipertuan Agung Tuanku Sultan Mizan dalam titahnya sempena perasmian sidang Parlimen Ke 12 meminta

1) mana - mana rakyat supaya menghormati dan mematuhi perlembagaan negara.
Tak kan tak paham- paham kot Pak Lah, Najib serta ahli - ahli Parlimen dari Gerombolan UMNO dan BN. Tuanku Mizan secara tersirat dan kiasnya mengutuk tindakan Najib dan puak- puak UMNO mengambil alih kerajaan Perak hingga terang - terangan mebelakangkan Perlembagaan Negara juga negeri Perak sendiri. Yang menariknya Tuanku Mizan langsung tidak menyentuh soal derhaka kerana baginda Tuanku tahu Pakatan Rakyat di pihak yang berar dan bukannya menderhaka. Apa yang dilakukan Pakatan Rakyat di Perak hanyalah menjunjung tinggi Perlembagaan Negara
2) Tuanku meminta agar isu perkauman dan politik perkauman sempit tidak dimainkan. Baginda bertitah bahawa semua rakyat adalah sama di dalam negara dan layak mendapat segala keistimewaaan sebagai rakyat Malaysia.
Yang ini lagi la terang - terangan secara tersiratnya baginda Tuanku Sultan Mizan memperli kerajaan UMNO BN diketuai Pak Lah bersama- sama Najib. Juga termasuk sindiran ini ditujukan kepada akhbar Utusan Meloya, Berita Hairan, Rancangan Tipu Melayu ( RTM ), TV3/ 4 yang seringkali memainkan isu perkauman sempit. Boneka cina la, cina bangsa pendatang la dan lain - lagi walhal faktanya UMNO la boneka Cina kerana telah menggadai tanah kepada bukan rakyat Cina warganegara Malaysia sebaliknya diberikan kepada Tauke - tauke cina dalam jumlah yang terlampau besar. Menang majoriti pada tahun 1990 dan 1995 tapi serah kuasa pada GERAKAN.
Oleh itu jom pakat - pakat kita sokong dan undi Pakatan Rakyat.

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia