"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Sunday, November 23, 2008

JOHOR WILAYAH JAJAHAN SINGAPURA... Mungkin Ini Matlamat Disebalik Kerjasama Singapura - Malaysia Dalam WPI


Malaysia and Singapore should consider undertaking joint iconic projects in Iskandar Malaysia, Deputy Prime Minister Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak said here on Sunday
.He said Singapore Prime Minister Lee Hsien Loong made the suggestion during their bilateral meeting on Saturday on the sidelines of the Asia-Pacific Economic Cooperation (Apec) summit.
“It would be some economic projects that are viable,” he told Malaysian journalists after the end of the summit.
“We leave it to officials from both sides to discuss and identify the particular projects that are appropriate,” he said.
Later, Foreign Minister Datuk Seri Dr Rais Yatim said iconic projects would be those that have a high impact on the economies of both countries.
Masih belum puas hatikah kerajaan pimpinan UMNO !!!!!
Sudahlah Pulau Batu Putih digadaikan kepada Singapura. Apakah pemimpin UMNO mahu melihat pula Johor menjadi milik Singapura ?????
Sebelum ini Temasek Holding, sebuah syarikat pelaburan milik kerajaan Singapura telah membeli beberapa kepentingan strategik kerajaan Malaysia dalam syarikat- syarikat menguntungkan termasukalah Telekom Berhad, Pantai Holding dan lain- lain.
Mahasiswa Malaysia bimbang adanya kerjasama ini akan membuka peluang kepada rakyat singapura membeli hartanah di kawasan strategik dalam wilayah Johor Bahru. Apakah kesannya suatu hari nanti jika warga Singapura sudah memiliki 51% daripada hartanah di kawasan Johor Bahru dan Wilayah Pembagunan Iskandar ?????
Apakah kemungkinannya kita akan melihat nasib rakyat Johor menjadi sama seperti rakyat Palestin satu hari nanti bilamana rakyat Singapura telah menguasai majoriti kawasan dalam Wilayah Pembagunan Iskandar ataupun Johor Bahru ????
Bukankah dasar sediada iaitu membenarkan pemilikan tanah oleh rakyat singapura dalam zon ekonomi bebas WPI sudah cukup membimbangkan ?????
Begitu juga dasar sedia ada yang menggalakkan rakyat Singapura memiliki hartanah ke2 di Malaysia melalui program " Malaysia as 2nd Home " ?????
Apakah kerajaan pimpinan UMNO waras dalam membuat keputusan penting untuk 26 juta rakyat Malaysia ?????
Atau apakah kerajaan UMNO BN hanya mampu disedarkan dengan tsunami rakyat yang lebih beesar yang akan menenggelamkan terus nama UMNO dan BN ???????
jika YA !!!!!
Nantikan harinya .....
Kami Akan Mengajar Anda Jika Anda Degil Untuk Berubah

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia