"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Tuesday, December 23, 2008

CELCOM Broadband Atau CELCOM "BERUKBAND dan Pendapat Pengguna2 "???



CELCOM kena bukak mata, aku dapat banyak aduan tentang masalah CELCOM Broadband sejak 2 minggu lepas dan sampai hari ni rasanya masalah ni tak selesai-selesai lagi... jangan sampai pelanggan lari..!
Aduan dari blogger BANGUN DENGAN KEKUATAN :-
Salam sejahtera...
Sudah 2 minggu lebih aku tak dapat gunakan CELCOM BROADBAND 'BLACKBERRY PACKAGE' yg sepatutnya sebagai pelanggan, aku tidak harus terganggu penggunaannya.
Bayangkan penggunaan internet sudah menjadi wajib dalam urusniaga dan mencari maklumat oleh aku setiap hari.
Aku sudah melaporkan pada CARELINE CELCOM, tapi sehingga posting ini ditulis, penggunaannya amat menghampakan walaupun jaminan selepas aku melaporkan aduan ini, aku akan dihubungi oleh Bahagian Teknikal Celcom...tapi sampai sekarang, hampeh..!!!
Semua urusan sekarang, aku gunakan DIGI Akses...tapi berapa pula bil aku nanti..?Wallahualam, patutkah aku bayar bayaran tetap RM98 pakej broadband celcom..?? Aku akan bayar kalau aku boleh akses, ini aku tak dapat guna...celcom sendiri boleh semak berapa Kilo Bytes per Second (K/B) penggunaan aku dalam masa 2 minggu ini...sudah pastinya tiada..!!! Ini no. akaun Celcom aku: 90693478, betol atau tidak ada 2 aduan yang telah dibuat..???
Sudah beberapa tahun aku gunakan talian Celcom...ini la kali pertama aku tak dapat akses dgn sehampehnya...sudah ramai kawan2 aku pengguna celcom broadband juga hadapi masalah yg sama...harap celcom lebih perihatin...macam kata dalam website marhaen, ISP, CELCOM ataupun yang lain2 Broadband yang bermasalah...bukanlah INTERNET SERVICE PROVIDER tetapi INTERNET SERVICE PARIAH..!!!
Aduan dari Juraiza Abduk Aziz :-
This was happened to me about 4 months ago..my advise.TERMINATE IT...memang gah promosi,tapi service hampeh! then ku rujuk semula dengan Digi..walaupun bukan 3G..internetku tak pernah disconnected sepanjang penggunaan..
Aduan dari AXL RAZAL :-
haa tu la pasal.. gua lg la plak,baru je langgan celcom broadband ari ni,da jd mcm ni. pakej high speed lak tuh. kata terluas,terhebat. betul la Internet Service Pariah(ISP)
Aduan dari kamal zaman :-
Bukan sdra aje..saya gunakan celcom broadband ni sejak tahun yang lalu bagi tujuan perhubungan dengan pejabat..hanya kawasan tertentu aje yang ok..coverage celcom 3G tidak membantu kita untuk akses internet..kebanyakan berlebih2 dalam iklan aje..saya gunakan data card untuk connection dgn laptop.. So kalau belum beli jangan belilah..gunakan cyber cafe aje..kecuali perlu untuk tugas seperti saya yang mesti gunakan internet..
Aduan dari waja :-
sekadar nak memanjang kan le....... saya lak guna digi nye broadband............... edge/gprs setakat ni xde la masalah yg berjangkit cuma hp je la yg buat masalah... kdg2 pening gak la.... setting lari nak time tengah malam haru biru jd nye la... tgh uat keje DC lak.. tu yg pening... Alhamdullilah la jgn lagi kena cam celcom nye ah le
Aduan dari Mohd Haffiz Mohd yusof :-
memang betul celcom 3g bermasalah... kalau nak surf internet memang ok... bg saya..saya kerja dari rumah...menggunakan VPN untuk connect server di US...memang kekadang menjadi masalah untuk saya connect ker server lain...bg pengguna internet memang takde jadi masalah punye...
Cukup yang tu je aku sertakan dekat sini, kang penuh lak entri ni... lepas banyak dapat aduan dari pembaca, aku cuba dapatkan CELCOM Broadband milik abang aku. senang hati sungguh abang aku bagi... sambil dia hulur Broadband tu dia sengih dekat aku lepas tu dia habaq - aku nak tengokj berapa lama hang boleh tahan dengan mentang ni...
Dari situ aku paham dah... aku try connect ok... x sampai 2 minit, disconnect... macam sial... tu la yang aku dok ulang dekat 2 jam. tengok dekat HP ada 3G... maknanya kalau ikut lojik, broadband mesti tak de masalah... last sekali aku tak tahan aku cabut.
Pulang balik dekat abang aku, abang aku lak selambe je cakap, ko buang dalam tong sampah tu. dok ngan aku buat sakit hati je. bayar mahal, service "mahaiii"...
Ni bukan CELCOM Broadband, ni CELCOM BERUK BAND!!!

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia