"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Sunday, January 18, 2009

Calon Bebas Fakulti Pendidikan UM Isytihar Sertai Pro Mahasiswa

Kuala Lumpur, 17 Jan - Dalam perkembangan terbaru, calon berbangsa India, saudari Lydia Colaco a/p Makol @ Michael bersetuju untuk bersama Pro Mahasiswa untuk memperjuangkan kebajikan mahasiswa. Lydia, yang merupakan salah seorang calon Fakulti Pendidikan bagi Pilihanraya Kampus Universiti Malaya, membuat keputusan tersebut setelah siri-siri perbincangan antara beberapa pihak. Lydia sebelum ini dilaporkan bertanding atas tiket bebas.
Sebelum ini, Fakulti Pendidikan Universiti Malaya menyaksikan 5 orang calon bertanding untuk kerusi yang dipertandingkan sebelum Siti Nasirah Mohd Zin menarik diri dari pencalonan sebelum tamat tempoh menarik diri Rabu lepas. Fakulti Pendidikan bakal menyaksikan 2 calon Pro Mahasiswa dan 2 calon Pro Aspirasi berhadapan untuk merebut 2 kerusi yang dipertandingkan.
Saudara Mukhlis yang merupakan calon Fakulti Pendidikan bagi kem Pro Mahasiswa menyambut baik perkembangan terbaru ini. Menurutnya, Lydia mempunyai kekuatan dan tarikan yang tersendiri. Perkembangan ini juga dikatakan sebagai sihat kerana dengan ini, Pro Mahasiswa diwakili oleh calon berbangsa India di peringkat fakulti. Beliau turut menyeru warga Fakulti Pendidikan untuk membuat keputusan yang bijak pada 19 Januari 2009 ini iaitu hari pengundian. - Mahasiswakini

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia