"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Monday, October 27, 2008

Mahasiswa mahu MPP turun padang


Tanjung Malim, 22 Oktober - Mahasiswa menerima keputusan pilihanraya kampus bagi Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) dengan perasaan terbuka, namun menggesa ahli Majlis Perwakilan Pelajar yang baru dilantik untuk turun padang dan bersama dengan mahasiswa.
Keputusan PRK rasmi diumumkan selepas tiada bantahan dibuat memberikan rasa puas hati kepada mahasiswa yang melihat demokrasi yang masih wujud di UPSI.
Menurut seumber blog informasi UPSIkini lagi, rata-rata mahasiswa yang ditemui menginginkan MPP yang baru dilantik untuk memperjuangkan kebajikan mahasiswa dan berpendapat aktiviti berbentuk program adalah perkara sekunder. Mahasiswa juga menginginkan hubungan rapat dijalinkan di antara mahasiswa dengan kepimpinan yang baru dilantik.
Mahasiswa juga inginkan agar dialog bersama kepimpinan baru MPP diadakan untuk mengetahui dengan lebih lanjut hala tuju kepimpinan baru selain menyampaikan hasrat mahasiswa kepada kepimpinan.
Sementara itu, persoalan siapakah yang bakal memegang kerusi nombor satu di dalam kepimpinan baru MPP UPSI masih belum terjawab. Namun, undian secara online yang dibuat di dalam blog informasi UPSIkini menunjukkan Akmal Madzir menerima majoriti 72% undian. -
Mahasiswakini

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia