"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Monday, October 27, 2008

Malaysia Ramai Mat Senget... Mat Senget tu Gelaran Untuk Pelawak2 GAPENA


Dalam Utusan Malaysia Online ada sekor Mat Senget habaq - Status Georgetown sebagai tapak warisan dunia tidak sesekali boleh menghalalkan hasrat kerajaan negeri Pulau Pinang untuk memasang papan tanda nama jalan dalam pelbagai bahasa di bandar itu.
Tokoh sejarah dan ahli politik berpendapat, soal bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan tidak boleh digantikan fungsinya bagi kegunaan rasmi kerana ia termaktub dalam akta dan Perlembagaan Persekutuan.
1 soklan untuk Mat Senget - Goergetown tu bahasa apa?awat tak bising?sebab kepala otak senget, balancing lari maka tak sempat nak pikiaq sebelum komen?ataupun mungkinkah bila "balancing" dah lari maka segala komen-komen akan menjadi "unbalance" dimasa komen-komen hanya akan menyebelahi KERAjaan yang ikut sama senget kerana dipenuhi oleh mat-mat senget didalamnya.
Gabungan Penulis Nasional (Gapena) menggesa Kerajaan Persekutuan menimbangkan untuk membawa kerajaan negeri Pulau Pinang ke muka pengadilan kerana membenarkan pemasangan papan tanda nama jalan dalam pelbagai bahasa di kawasan tapak warisan di Georgetown.
Dekat Pahang ada 1 kampung dekat felda dok pakai nama Kampung New Zealand t awat tak kepoh?
Kuala Lumpur City Center tu bahasa Malaysia ka?
Dekat Putrajaya tu apanama Precint-precint tu apekebende?
United Malays National Organisation tu menatang hapa?
Malaysian Indian Congress tu bahasa hape?Malaysian Chinese Association tu plak?
Sabah Proggresive Party bahasa hape?
Kuala Lumpur Internatioal Airport?
Putra World Trade Centre tu bahasa kampung mana?
Dan yang akhir sekali Tokoh sejarah dan ahli politik yang sebok-sebok komen tu pi kerja pakai baju kot ka baju melayu?
Khak Ptuih..!

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia