"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Monday, October 27, 2008

Profesor Kangkong UM Kata Kerajaan Pulau Pinang langgar semangat Perlembagaan?... KAH.. KAH.. KAH..

Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial, Universiti Malaya (UM), Prof. Datuk Dr. Zainal Kling berkata, kerajaan negeri Pulau Pinang perlu dikenakan tindakan di bawah Akta Hasutan kerana secara terang-terangan melanggar semangat perlembagaan dan undang-undang negara.
Kerajaan Persekutuan digesa menimbangkan untuk membawa kerajaan negeri Pulau Pinang ke muka pengadilan kerana membenarkan pemasangan papan tanda nama jalan dalam pelbagai bahasa di kawasan tapak warisan di Georgetown.
Yang ni pulak macam mana?cuba baca dulu kat sini MENGAJAR SAINS DAN MATEMATIK DALAM BAHASA INGGERIS dari blog che'det.
Heran sungguh para ilmuan sekarang ni.kalau yang syorkan benda alah tu orang-orang dari UMNO/BN, tak kira la macam mana pun risikonya tetap depa habaq betul.biarlah menyusahkan macam mana pun yang salah tetap betul kalau idea tu datangnya dari puaka-puaka UMNO/BN.
Pada aku la, penukaran papan tanda nama jalan dalam pelbagai bahasa memberi banyak kemudahan kepada pelancong-pelancong asing yang datang melancong kemana-mana tempat di Malaysia berbeza pulak dengan pembelajaran Matematik dan Sains dalam bahasa inggeris yang lebih kepada menyusahkan pelajar-pelajar tempatan dalam menimba ilmu.
Pada pandangan ilmuan tempatan pulak aku tak tau macam mana.mungkin depa pikiaq pakai kepala lutut manakala kepala otak depa pula hanya digunakan untuk membelit.Hangpa pikiaq, kalau yang datang melawat tu Mat Saleh dari Britain yang bahasa Inggerisnya pekat mengalahkan Mat Saleh Amerika.nak pergi mana-mana tak berapa reti maklumlah pelancong, nak bertanya belum tentu orang tempatan faham loghat Mat Saleh depa... yang susah sapa?kita ni kerja lain tak dak ke?Orang tempatan dah teruk gomen susahkan, ni pelancong pun gomen nak susahkan jugak ka?
Kalau nak komen pulak main komen je, tak payah pikiaq panjang, komen je asalkan sokong KERAjaan.salah betul belakang kira,janji sokong.KERAjaan roboh rumah ibadat, sokong... pembangkang robohkan rumah ibadat, kecoh...Semua berlumba-lumba nak tunjuk bangang.nama je ilmuan tapi akai pendek...kadang-kadang nampak macam tak dak akai langsung...bodoh betul...

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia