"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Thursday, November 13, 2008

Bengong Punya Menteri UMNO.... Ada Ke Letak Paras MINIMUM Untuk Harga Minyak


Selepas harga minyak menjunam kepada paras AS$59 setong di pasaran Asia hari ini iaitu yang terendah dalam tempoh 20 bulan tiba-tiba kerajaan ingin menetapkan paras minimum bagi harga runcit petrol dan diesel domestic seperti yang dinyatakan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad hari ini.
Dimanakah janji kerajaan untuk menurunkan harga minyak mengikut harga pasaran semasa? Apakah rakyat tidak layak untuk menikmati harga minyak yang lebih rendah dari RM1.92 seliter atau lebih rendah darinya? Adakah kita perlu menerima lagi alasan-alasan “kerajaan terus menanggung jumlah subsidi yang besar sehingga menjejaskan perbelanjaan pembangunan sektor lain”? atau atas nama untuk merangsang pertumbuhan ekonomi Negara?
Nampaknya kita ditipu lagi. Rakyat Malaysia memang mudah ditipu. Melayu mudah lupa, Cina mudah lupa, India mudah lupa dan semua rakyat pelupa segalanya. Malaysia Boleh……....Belah
Aku ditipu lagi.......
sumber : kerabu

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia