"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Friday, January 16, 2009

Orang Kuat UMNO Percaya UMNO/ BN Sukar Untuk Menang Di Kuala Terengganu


Esok hari pembuangan undi bagi PRK Parlimen Kuala Terengganu. Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dipetik oleh Utusan Malaysia sebagai berkata bahawa beliau yakin Barisan Nasional (BN) mampu memenangi PRK tersebut. Tetapi, katanya, BN “perlu bekerja bersungguh-sungguh.”
http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newspolitic.php?id=384002
Tetapi, apakah ramalan Abdullah ini akan jadi kenyataan? Adakah strategi BN “meningkatkan serangan politik secara besar-besaran terhadap PAS” di saat-saat terakhir akan membuahkan kemenangan?
http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newspolitic.php?id=383977
Sebagaimana saya tegaskan dalam posting 12 Januari 2008, bagaimanakah undi warga pendidik dalam Parlimen Kuala Terengganu? Dan, adakah undi Cina memang betul-betul jadi penentu kepada kemenangan BN atau PR dalam PRK berkenaan?
Maklumat tidak rasmi yang saya terima daripada seorang kerabat perisikan petang tadi meramalkan peluang BN untuk memang adalah agak sukar. Tetapi, seorang pemimpin PAS yang saya temui dua hari lalu pula mengatakan, peluang PR memenangi PRK Kuala Terengganu hanya 51 peratus. Kata lagi, peratusan ini “mampu dirobah oleh Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak” yang siang dan malam berhempas pula menentukan kemenangan BN dalam PRK berkenaan.
Jadi, adakah ramalan warga perisikan mengenai BN seperti di atas benar? Adakah ramalan pemimpin PAS yang saya temui dua hari lalu juga betul? Siapakah yang akan memang dan siapakah pula yang akan kecundang? Saya sangat berharap BN akan menang. Tetapi, kerana Allah SWT yang menentukan segala-galanya, kepada Allah kita berserah! – Ruhanie Ahmad

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia