"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Tuesday, January 13, 2009

Penamaan Calon Meriah di UM,UPM


Kuala Lumpur, 14 Jan - Penamaan calon pagi ini meriah di harapan Komplek Perdana Siswa, Universiti Malaya. Kumpulan Pro Mahasiswa dan Aspirasi masing-masing telah berkumpul di Padang Varsiti dan di hadapan Fakulti Sains seawall jam 8.00 pagi.Pro Mahasiswa kudian berarak ke hadapan Fakulti Sains dan melaungkan “Hidup Mahasiswa!’ dan ‘Hope and Change’ sepanjang perarakan.Barisan kumpulan Pro Mahasiswa yang diketuai oleh Saudara Norazali Zainuddin selaku Pengerusi Pro Mahasiswa UM merangkap Pengerusi Pro Mahasiswa Nasional, dibantu oleh pimpinan front mahasiswa yang lain membawa kumpulan seramai 450 orang penyokong mereka ke harapan Fakulti Sains bertentangan dengan
Kumpulan mega yang berwarna oren itu telah bersorak dan menyatakan isu-isu yang timbul dihadapan kumpulan Aspirasi dan pegawai yang Komplek Perdana Siswa untuk menghantar calon-calon dalam proses penamaan calon.bertugas.
Pro Mahasiswa dengan sepanduk mengkritik penyalahgunaan wang pelajar oleh jentera Aspirasi serta isu rasuah. Salinan laporan polis berkenaan isu rasuah TNC HEP Prof Azrae dilihat diedarkan oleh aktivis yang bertugas.
Dalam pada itu, di Serdang, Universiti Putra Malaysia (UPM) hari ini juga telah membuka proses penamaan calon seawall jam 900 pagi.
Ratusan mahasiswa penyokong Pro Mahasiswa UPM berarak menghantar calon mereka untuk proses penamaan calon.-

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia