"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Wednesday, January 14, 2009

Pro Aspirasi Buat Solat Hajat Minta Diazabkan Mahasiswa Pro Mahasiswa.... INSAFLAH PRO ASPIRASI

Kuala Lumpur, 13 Jan - Presiden Kolej Kediaman Bestari Universiti Malaya, saudara Ahmad Junaidi Mohd Shukri semalam telah meminta jemaah surau kolej kediaman tersebut agar mendirikan solat hajat mendoakan supaya diturunkan azab kepada Pro Mahasiswa atas fitnah dan provokasi yang dilakukan oleh kumpulan mahasiswa tersebut.
Beliau yang mengimamkan solat hajat tersebut selepas itu telah memberi pengisian Maghrib kepada jemaah yang ada.
Dalam pada itu, Pengerusi Pro Mahasiswa Universiti Malaya merangkap Pengerusi Pro Mahasiswa Nasional, saudara Norazali Zainuddin ketika ditemubual menyifatkan tindakan itu sebagai tidak profesional dan menyalahgunakan institusi Balai Islam sebagai tempat berpolitik.
“Kami diperingkat Pro Mahasiswa meminta agar Aspirasi berkelakuan profesional dalam segala hal termasuk menjawab persoalan-persoalan yang dilontarkan oleh kami.
Bukan provokasi kosong semata-mata yang dicetuskan tetapi kami ada fakta dan bukti.
Secara peribadinya, saya menyifat Aspirasi bertindak tidak profesional malah kurang daya intelektual pada kali ini, yang wujud hanyalah emosi semata-mata,”ujar beliau panjang.
Pilihanraya kampus kali ini yang dijadualkan bermula 14hb hingga 19hb Januari dianggap antara yang menarik dengan pelbagai isu menghiasi lanskap politik kampus.
Antaranya isu krisis identiti Aspirasi-Penggerak Mahasiswa yang kronik, penyalahgunaan wang oleh jentera Aspirasi dan tema Harapan dan Perubahan yang dilaungkan oleh Pro Mahasiswa.
Mahasiswa seluruh Malaysia tertunggu-tunggu dengan perubahan yang ingin dilakukan oleh Pro Mahasiswa

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia