"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Friday, January 16, 2009

Petugas Pakatan Rakyat kesan taktik kotor Umno


KUALA TERENGGANU, 17 Jan (Hrkh) � Lewat malam tadi masih lagi kedengaran deruman helikopter yang berlegar di udara. Dan ia berterusan sehingga pagi ini, seolah-olah memperlihatkan ada sesuatu yang tidak kena.
Namun, gangguan enjin helikopter tidak menghalang jentera Pakatan Rakyat sehingga sanggup bersengkang mata membuat pemantauan bagi mengekang taktik kotor pihak lawan.
Tinjauan Harakahdaily ke beberapa markas Pakatan Rakyat hanya beberapa jam sebelum proses pembuangan undi bermula, mendapati seluruh jentera pilihanraya masih gagah melaksanakan tugas.
Bahagian keselamatan PAS dan Pakatan Rakyat mungkin antara yang paling sibuk. Pemantauan terpaksa diberi penekanan serius memandangkan beberapa taktik dikenal pasti telah dimanipulasikan pihak lawan.
Antara yang sempat dikesan awal pagi tadi di mana difahamkan mereka menggunakan golongan remaja kononnya dari geng Pakatan Rakyat merosakkan bendera dacing semata-mata mencerminkan keburukan imej PAS melalui tindakan yang kurang beradab.
Bagaimanapun setakat ini tiada apa-apa sebarang insiden tidak diingini berlaku. Sikap 'excited' segelintir remaja berjaya ditangani secara berhemah oleh petugas Pakatan Rakyat.
Jentera Pakatan Rakyat memperlihatkan semangat kerjasama dengan Polis Diraja Malaysia dalam semua aspek.
Seluruh warga kerja parti menyambut baik sistem kawalan sama ada di darat atau udara, setiap masa.
Sehubungan itu seluruh jentera pilihan raya Pakatan mengharapkan situasi aman tersebut berjalan lancar sehingga tamatnya proses pengundian dijalankan jam 5 petang ini.
Bagaimanapun terdapat sedikit gangguan berlaku lewat awal pagi tadi apabila berlaku pertengkaran kecil di antara pemuda Umno dengan KeADIlan dan PAS.
Ketegangan itu berlaku seketika di Kubang Ikan difahamkan bermula apabila Umno menghubungkan sebuah pos yang didirikan berhampiran Sekolah Menengah Cendering, iaitu tempat mengundi dihubungkan dengan bangsal panas dengan sebuah titi.
Petugas dan penyokong PAS tidak puas hati kerana titi yang dibina secara haram itu memberi kemudahan kepada sesiapa sahaja yang mendaftar di pos Umno yang lebih dekat dengan pintu pagar sekolah.
Pemuda PAS dan KeADIla mahu titi itu dirobohkan kerana ia tidak memberi keadilan kepada Pakatan Rakyat bagi menarik sokongan pengundi.
Namun kehadiran Khairy Jamaludin menaikkan semangat petugas dan penyokong Umno. Begitu juga dengan kehadiran Ketua dan Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar dan Fariz Musa, menyebabkan AMK juga berkeras.
Turut kelihatan pada kejadian itu bekas Dewan Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Satiful Bahri yang tidak dapat menerima kewujudan titi itu. -

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia