"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Wednesday, December 3, 2008

Pembangkang Tiada Kuasa... MAKSUDNYA KHIR TOYO, TAJOL ROSLI DLL TIADA KUASALAH


Kenyataan terbaru seorang senator daripada gerombolan BN... aku tak tau samada senator ni sedar atau tak sedar masa dia buat kenyataan dekat bawah ni... korang baca kenyataan dia dulu -
Rakyat yang berdepan masalah dinasihatkan tidak menggunakan parti pembangkang untuk menyelesaikan masalah mereka, sebaliknya mengadu terus kepada Biro Pengaduan Awam (BPA) bagi mendapatkan bantuan.
Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator T. Murugiah berkata, tindakan orang ramai bertemu parti pembangkang tidak perlu kerana BPA yang terletak di bawah pentadbiran Kerajaan Pusat sentiasa prihatin dan komited membantu mereka.
''Pembangkang sebenarnya tiada mempunyai kuasa di negara ini. Mereka tidak boleh buat apa-apa untuk menyelesaikan masalah rakyat.
''Kalau pergi jumpa pembangkang, mereka hanya boleh buat bising di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) tetapi tidak akan membawa apa-apa faedah kepada rakyat yang mengadu," katanya.
Entah korang paham ke tak paham apa yang aku nak habaq... kalau tak paham, meh aku terang kasik paham...
''Pembangkang sebenarnya tiada mempunyai kuasa di negara ini. Mereka tidak boleh buat apa-apa untuk menyelesaikan masalah rakyat.
''Kalau pergi jumpa pembangkang, mereka hanya boleh buat bising di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) tetapi tidak akan membawa apa-apa faedah kepada rakyat yang mengadu,"
Maknanya senator yang buat kenyataan ni bercakap dalam keadaan tidak sedar diri, smada dia ni mabuk todi atau samsu haram yang tu aku tak tau... yang aku pahamnya ialah senator ni konon nak jadik "hero"... tapi sayang "hero" ni "mabuk"... tapi kalau nak cakap dia ni mabuk pun tak boleh jugak sebab mungkin jugak dia "smash" dekat "yang berkenaan"...
5 negeri dibawah Pakatan Rakyat - Kelantan, Pulau Pinang, Kedah, Perak & Selangor sila ambik perhatian...
''Pembangkang sebenarnya tiada mempunyai kuasa di negara ini. Mereka tidak boleh buat apa-apa untuk menyelesaikan masalah rakyat.
Siapa pembangkang dekat 5 negeri tu? UMNO/BN kan?
Dalam tak sedar senator tu dah habaq terang-terang "pembangkang tiada kuasa di negara ini"... Annuar Musa, Khir Toyo dan jugak ketua-ketua pembangkang di 5 negeri dekat atas tu toksah buang masa dah... hangpa semua sampah... 1 sen pun tak dak guna... buang masa, buang duit... pi balik dok rumah diam-diam...
Orang hang habaq Pembangkang tak dak kuasa dalam ini negara! kah kah kah kah kah kah... memang seronok kalau dengar orang mabuk todi atau samsu haram melalut... saya tara mabuk, saya wokey. i'm fine... padahal dok dalam parit dah...
Ini kenyataan tukang bodek yang bongek... pikir pakai kepaa lutut... dalam tak sedar, parti sendiri hang pangkah... macam ni memang seronok... hiburan menjelang 2009... harap-harap lepas ni ramai lagi pak badut-pak badut akan bersarkis...
Lagi sekali... "pembangkang" dekat 5 negeri tu sapa? kah kah kah kah kah kah kah... hangpa semua tak boleh buat apa-apa... sedaq la wei......!!!
PERISIK-RAKYAT

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia