"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Wednesday, December 3, 2008

Mahasiswa Disaran Perkasa Nilai Tambah


KUALA LUMPUR 3 Dis - Mahasiswa diingatkan untuk memperkasakan nilai tambah dan nilai-nilai mulia dalam diri bagi menghadapi dunia persekitaran yang lebih mencabar.Demikian saranan Pengerusi Barisan Bertindak Mahasiswa Negara (BBMN) Mohamad Hilman Nordin.
”Keadaan ekonomi, politik dan sosial yang semakin mencabar kini menuntut mahasiswa untuk lebih berperanan dan mampu menjadi elemen sedar dan perubahan yang penting kepada negara mahupun ummah.Oleh yang demikian, mahasiswa perlu benar-benar kompeten dari segenap aspek.”
Beliau mengakui bahawa kepimpinan Aspirasi di kampus-kampus IPTA semenjak beberapa tahun yang lalu telah meninggalkan legasi negatif yang sukar dicabut kerana ia telah berakar umbi.
“Mahasiswa hari ini adalah generasi mahasiswa yang kurang rajin membaca dan takut untuk menyatakan pandangan apatah lagi yang bercanggah dengan pihak yang lebih tinggi.Ia menyebabkan tahap keintelektual mahasiswa boleh dipertikaikan”.
Oleh itu, beliau menyarankan agar mahasiswa meluaskan pembacaan tanpa terbatas kepada bahan berkaitan kursus-kursus pengajian semata-mata.
Selain itu, beliau juga menyarankan agar mahasiswa komited dalam menguasai pelbagai bahasa khususnya bahasa Inggeris kerana terhadnya bahasa komunikasi yang dimiliki menyebabkan kurangnya keyakinan seseorang individu-mahasiswakini

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia