"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Thursday, December 4, 2008

Pasir Johor Untuk Singapura.... UMNO Mengkhianati Amanah Rakyat Malaysia


KOTA TINGGI – Kewujudan tiga kawah besar yang setiap satu berkeluasan kira-kira 12 hektar di Teluk Ramunia, 80 kilometer dari sini menimbulkan kebimbangan dan keresahan di kalangan penduduk setempat. Kawah yang mencapai kedalaman 15 tingkat bangunan itu adalah kesan daripada kegiatan mengorek tiga buah bukit yang terletak kira-kira 650 meter dari pantai Teluk Ramunia, antaranya bagi mendapatkan batu granit. Apa yang menjadi kegusaran kira-kira 10,000 penduduk di sekitar Teluk Ramunia, Punggai, Kampung Datuk Abdul Ghani Othman, Sungai Rengit dan beberapa kawasan berhampiran ialah tiada usaha pemulihan dilakukan oleh syarikat perlombongan berkenaan. Tinjauan ke kawasan itu mendapati para penduduk bimbang kegiatan tersebut boleh mengundang pelbagai bencana seperti ditenggalami air akibat ketiadaan penahan sama ada apabila berlaku hujan lebat dan ombak besar.
Pasir Johor ini telah dipunggah kemana kalau bukan ke Singapura untuk tujuan menambak laut bagi meluaskan pulau tersebut. Adakah pasir yang sebanyak itu diangkut ketempat lain dalam Negeri Johor atau ke negeri lain dalam Malaysia? Itu adalah sesuatu yang tidak mungkin kerana semua rakyat tahu apa perlunya pasir yang sebanyak itu diangkut ketempat lain dalam Malaysia kerana semua tempat terdapat pasir. Adakah pihak kerajaan Negeri Johor tidak mengetahui sejak bila dan kemana pasir tersebut diangkut? Dan adakah pihak berkuasa tidak ada maklumat siapa yang mengeluarkan pasir tersebut? Adakah orang dari parti pembangkang yang punya angkara ini? Sudah semestinya bukan dan yang pastinya orang yang terlibat adalah orang yang rapat dengan pihak berkuasa negeri.
Menteri Besar Johor mesti telah lama mengetahui perkara ini. Persoalannya kenapa perkara ini dibiarkan berlarutan sedangkan ianya telah lama berlaku didepan mata. Dimana suara puak-puak Umno yang sentiasa mendakwa pembela bangsa dan pembela negara kalau pasir yang sebegini banyak telah dipunggah ke negara jiran tersebut? Dimana Hishamuddin Tun Hussein Onn yang menjulang keris semasa Perhimpunan Agung Umno kononnya dia lah pembela bangsa. Masakan dia tak tahu perkara ni berlaku di negerinya sendiri? Atau adakah dia tompang makan semangkuk? Puak-puak Umno ini lah yang bukan sekadar pasir Johor nak dijual kepada Singapura, tetapi Negeri Johor malah Malaysia keseluruhannya kalau boleh nak dijual kepada Singapura. Selain itu projek Iskandar Malaysia juga adalah merupakan satu pengkhianatan kepada negara kerana orang Singapura yang takder tanah diberikan tanah disitu kononnya atas nama pembangunan. Puak-puak Umno inilah sebenarnya pengkhianat bangsa dan pengkhianat negara yang sanggup menjual hak sendiri kepada orang luar- nadirakyat
pahangdaily.blogspot.com

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia