"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Monday, December 1, 2008

Lawan Anwar Ibrahim Di PRK Permatang Pauh Akan Sertai PKR... BENARKAH ARIF SHAH SUDAH INSAF ?????


PETALING JAYA - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah masih mempertimbangkan tawaran untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR). Ketika dihubungi sebentar tadi, Arif Shah berkata, beliau memerlukan masa untuk meneliti tawaran tersebut dari pelbagai sudut. Antara lain, kata Arif Shah, beliau ingin melihat sama ada Umno masih memerlukan khidmatnya. "Jika betul, mereka perlu bekerja secara sama... jangan menindakkan usaha ikhlas saya untuk memberi khidmat kepada masyarakat," kata beliau menjelaskan soalan mengapa tidak menolak tawaran tersebut. Awalnya beliau memberitahu masih meneliti perkara tersebut. "(Tawaran) tak tolak (terus)," katanya. Kata Arif Shah, tawaran itu diterima menerusi seorang individu yang dekat dengan PKR baru-baru ini. Sambil menegaskan status quo masih kekal, Arif Shah berkata, keadaan belum mendesakknya untuk mengambil keputusan segera untuk keluar Barisan Nasional (BN) dan menyertai PKR. Ketika ditanya sama ada akan membuat keputusan dalam waktu terdekat: "Ya, mungkin." Arif Shah telah bertanding dalam pilihan raya kerusi Parlimen Permatang Pauh menentang Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim Ogos lalu. Kerusi itu dimenangi Anwar. Semalam, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak menafikan khabar angin yang mengatakan Arif Shah akan menyertai PKR. Bagaimanapun beliau tidak mengesahkan sejauh mana kebenaran khabar angin yang mula tersebar itu yang kononnya penyertaan Arif Shah ke PKR kerana kecewa dengan penyokong BN di Pulau Pinang. Arif Shah, satu-satunya ADUN yang berjaya mengekalkan kerusi negeri untuk penggal kedua di bahagian Permatang Pauh berkata, beliau sedang serius mempertimbangkan kedudukan politikynya itu berikutan apa yang disifatkannya sebagai penyalahgunaan kuasa yang teruk dalam kepimpinan Umno bahagian itu yang diketuai Datuk Abdul Jalil Abdul Majid.
Ketika di Permatang Pauh dulu, kami banyak mendapat maklumat tentang Ariff Shah ini. Beliau bukan sahaja rapat dengan rakyat yang terdiri dari kalangan puak UMNO dan BN sendiri. Malahan juga beliau sering hadir dalam program anjuran Pakatan Rakyat di sana. Malah, sikap prihatin dan mesra beliau dengan rakyat disitu menyebabkan beliau disayangi oleh kawan dan lawan. Cuma masalah Ariff Shah ialah beliau kini ditentang oleh "musuh dalam selimut" yang bertujuan untuk menghancurkan karier politiknya itu. Malahan banyak sumber mengatakan pemimpin UMNO setempat banyak melakukan propaganda agar Ariff Shah tersungkur di Permatang Pauh ketika pilihanraya kecil dulu. Jentera UMNO dan BN telah ditekan dengan berbagai habuan, bagi tidak membantu Ariff Shah. Kami sempat berjumpa Ariff Shah di sana, ternyata beliau tidak sesuai lagi berada dalam parti karat itu jika ingin terus disayangi rakyat. UMNO tidak sesuai untuk orang-orang seperti Ariff Shah, maka itu elok benar jika beliau membuat keputusan menyertai PKR yang mana ini akan memperkukuhkan Pakatan Rakyat di negeri itu secara keseluruhannya nanti. Buatlah keputusan yang terbaik demi rakyat bukannya peribadi.

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia