"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Tuesday, November 18, 2008

Kenapa Perlu Ada HARGA MINIMUM PETROL... Tolong Jawab Wahai Shahril Samad ?????


Oleh ustad_poyo
Majlis Ekonomi Negara tentukan harga minyak bawah RM2

KUALA LUMPUR: Majlis Ekonomi Negara yang bermesyuarat bulan ini akan memutuskan sama ada untuk menurunkan harga bahan api kenderaan di paras RM2 seliter. Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Samad, berkata majlis itu juga akan membincangkan kemungkinan memperkenalkan harga lantai atau harga had minimum bahan api yang boleh diturunkan. Beliau berkata, ketika ini berlaku penurunan harga minyak mentah yang mendadak di pasaran dunia yang mana aspek penjimatan untuk menanggung subsidi harus diambil kira kerajaan. Berita diatas dipetik dari Berita Harian 18 Nov 2008...
Yang menjadi kemushkilan aku dan beberpa penduduk Malaysia yang x berapa pandai ekonomi macam aku ni.....
Kenapa perlu ada harga minimum? dan kenapa tiada harga maxsimum...
Kalau harga pasaran dunia dah jatuh ( turun kpd USD 54.35 dari USD 120.00 ) ..kenapa x biarkan rakyat kongsi bersama kegembiraan dapat isi minyak dengan murah?
tp waktu harga minyak melambung, kerajaan suruh kita tanggung bersama beban kerajaan tu....
Tak tahu la,sama ada pak-pak menteri ni ade kepentingan masing2.Tprasa macam tidak adil kalau kerajaan tetapkan harga minimum..
Kenapa? takutu petronas rugi ka? setau aku ,sepanjang beroperasinya petronas tu..xpenah lak rugi...
kekadang untung je sket...sket tu berpuluh bilion plak tu....
lu pikir la sendiri"

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia