"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Thursday, November 20, 2008

Tun Zaki Azmi Ahli UMNO, Tidak Layak Menjawat Ketua Hakim Negara... Perlantikan Azmi Satu Lagi Projek UMNO Rosakkan Institusi Kehakiman

Oleh alhusseyn"


Ketua Hakim Negara adalah satu institusi yang sangat dihormati.Malaysia sedang berusaha kearah memulihkan imej institusi kehakiman negara yang begitu tercalar akibat perlucutan jawatan Ketua Hakim Negara Salleh Abas suatu ketika dulu dan pelbagai lagi skendal sebagaimana yang didedahkan melalui isu klasik ‘correct, correct, correct’ .



Zaki Azmi yang disifatkan oleh PM Dollah sebagai ‘pembawa reform’ kehakiman, sebenarnya adalah sebaliknya. Zaki tidak layak menjadi seorang Hakim apatah lagi menjawat sebagai seorang Ketua Hakim Negara ; kata Karpal Singh dengan merujuk kepada kenyataan Zaki Azmi berikut :'


Ia mengambil masa enam bulan untuk menjadi baik, merasuah setiap individu supaya diterima semula sebelum fail-fail kami dilihat semula. Itu adalah adalah pengalaman peribadi saya, dan saya memberitahu perkara ini kepada semua kerani dan pendaftar supaya menghentikan perkara karut ini'.

Lihat laporan di sini Perlantikan Azmi sebagai Ketua Hakim Negara , sebenarnya adalah satu komplot jahat Umno Pada 5 September 2007 lalu, Zaki menjadi peguam pertama dilantik secara lansung / terus ke Mahkamah Persekutuan. "Beliau juga tidak pernah dilantik sebagai hakim di mahkamah lain seperti mahkamah tinggi, persekutuan yakni tidak melalui proses pelantikan hakim seperti biasa. Beliau dilantik terus menjadi hakim mahkamah rayuan," jelas Hanifa Maidin, yang juga merupakan pengamal undang-undang di sini Zaki Azmi ini adalah orang UMNO , perlantikan beliau ke Mahkamah Persekutuan adalah merupakan ‘satu persediaan’ yang sengaja diatur untuk menjadikannya sebagai Ketua Hakim sekiranya kes PM Dollah tidak mendapat pekenan Raja-Raja melanjutkan kontrak Ahmad Fairuz.

Maka mereka tidak mahu melanjutkan tugasnya sebagai Ketua Hakim Fairuz . Disinilah Zaki masuk menyelit dan melanggar beberapa bendul ..... lihatlah berapa ramai lagi yang lebih layak daripadanya jika dilihat kepada kedudukan beliau dalam senarai berikut.Zaki berada di kedudukan paling akhir.

Gelaran Tan Seri dan Tun adalah gelaran terhormat.Bagi saya , Zaki tidak layak menggunakan gelaran tersebut melainkan beliau sanggup bersara dengan terhormat; itupun jika benar beliau mempunyai secebis harga diri. "

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia