"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Sunday, November 16, 2008

Nizar Isyhtihar RM6 juta Ransangan Kepada Pelajar IPT Anak Perak


IPOH, 14 Nov (Hrkh) - Kerajaan Pakatan Rakyat Perak menyediakan sebanyak RM6 juta bagi rangsangan kepada pelajar-pelajar Sekolah Tinggi dan di Universiti dalam dan luar negara.
Dalam ucapan pengulungan Perbebelanjaan Bajet 2009 di Persidangan Akhir Dewan Negeri Perak di sini semalam, Menteri Besar Perak, Dato' Seri Muhammad Nizar Jamaluddin berharap nilai galakan tinggi itu dapat menghasilkan lebih ramai pelajar berjaya dan menjadi aset negeri dan negara nanti.
Sehingga kini katanya, sebilangan besar daripada pelajar ke Sekolah Tinggi dan Universiti telahpun diberikan imbuhan sebanyak RM1,000 setiap orang.
Sementara itu beliau menegaskan, sasaran wang saguhati tersebut tertumpu kepada pelajar yang pendapatan keluarga mereka di bawah RM1,500 sebulan.
Katanya, pemberian wang tersebut adalah sebagai ucapan terima kasih dan syukur daripada Kerajaan Pakatan Rakyat Perak yang dipilih rakyat untuk memerintah sekarang
Harakahdaily

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia