"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Sunday, November 16, 2008

P. Pinang Negeri Ke2 Paling Aktif Tarik Pelabur Selepas Selangor


PULAU PINANG, 13 Nov (Hrkh) - Pulau Pinang merupakan negeri kedua paling aktif mencari pelabur selepas Selangor, kata Timbalan Ketua Menteri 1, Mohamad Fairus Khairudin.
Iklan
Ujarnya, kejayaan negeri ini menarik pelabur memang telah diduga kerana kecekapan pemimpin Pakatan Rakyat berbanding Barisan Nasional (BN) yang asyik menghabiskan wang yang pada asalnya untuk pembangunan rakyat.
"Kerajaan tidak berhenti mencari pelabur setelah diamanahkan oleh rakyat yang mahu melihat tindakan drastik kerajaan baru.
"Kini kita telah mula gerakan setelah berjaya melalui saat-saat getir di awal pengambilalihan kuasa," tegasnya ketika berucap sempena program tauliah perlantian JKKK Seberang Perai Tengah (SPT) di Pejabat Jabatan Kerjaraya, SPT semalam.
Pada tahun depan satu lagi syarikat besar daripada Korea akan menanam pelaburan di Malaysia khususnya di Pulau Pinang setelah mendapat maklumat sebenar berkaitan Pulau Pinang yang diperintah oleh Pakatan rakyat, katanya.
Katanya lagi, sebenarnya banyak pelabur ingin mengadakan hubungan dua hala dengan Pulau Pinang tetapi setelah berlaku tarik balik beberapa projek mega yang bakal dilaksanakan di sini oleh Kerajaan BN maka kebanyakan pelabur angkat kaki dan ada antaranya tunggu dan lihat.
"Tetapi kini bila kita pergi sendiri ke Korea baru-baru ini dan berbincang dengan syarikat Samsung akhirnya mereka dapat menerima semula untuk melabur di sini," terang beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti.
Berkaitan kemelut ekonomi sekarang, Mohamad Fairus yang juga Exco Usahawan menasihati rakyat negeri ini agar berhati-hati apabila berbelanja.
Kemungkinan pada tahun depan ramai lagi rakyat akan dibuang kerja kerana masalah ekonomi global maka untuk mengelak daripada terlibat dengan masalah berkenaan rakyat yang memiliki kerjaya harus memperkemaskan usaha di samping meningkatkan daya saing masing-masing, katanya.
Sebelum itu beliau menyerahkan 36 buah mesin rumput pada Pengerusi JKKK untuk dibahagikan kepada JKKK di Dun Penanti. Hadir sama dalam program itu ialah Pegawai Daerah SPT, Roslan Yahya serta JKKK seluruh SPT.

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia