"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Friday, November 21, 2008

Soalan Lisan Adun Maharani Untuk Sidang Dun Johor


PERSIDANGAN DUN JOHOR 21 NOVEMBER 2008 SOALAN MULUT-LISANADUN MAHARANI(PAS) - YB DR. HJ. MOHAMAD BIN TASLIM
Bil 1.
Iskandar Malaysia (IM) telah dilancarkan selama hampir dua tahun. Setakat ini dinyatakan sebanyak RM3.9 bilion pelaburan telah diterima dalam perindustrian dan RM2 bilion dalam bidang perkhidmatan. Kerajaan juga telah membuat kenyataan bahawa semua kaum terutama Melayu atau bumiputera akan mendapat manfaat daripada projek-projek dan pelaburan yang dilaksanakan di Iskandar Malaysia.
Persoalannya, sejauh manakah Iskandar Malaysia (IM) benar-benar memberikan laluan kepada penyertaan Melayu atau Bumiputera.
Baru-baru ini Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (Johor) dan Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia (Johor) membuat pendedahan dimana pembinaan Lebuhraya Pesisir Pantai (Coastal Highway) yang menghubungkan Johor Bahru dengan Nusajaya sejauh 15 kilometer dengan kos pembinaan RM1 bilion tidak melibatkan kontraktor Melayu sepertimana yang dijanjikan. Persoalan saya.
Apakah benar kontrak pembinaan lebuhraya tersebut diberikan kepada Syarikat Kota Selat Tebrau Sdn. Bhd secara rundingan terus? Siapakah pemegang saham utama Syarikat Kota Selat Tebrau Sdn. Bhd?
Kenapakah syarikat kontraktor bumiputera tidak dilibatkan dalam pembinaan lebuhraya tersebut?
Jabatan : Iskandar Malaysia
Portfolio : Pengerusi Jawatankuasa Hasil Bumi, Pentadbiran, Kewangan, Perancangan

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia