"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Monday, November 17, 2008

Menyayat Hati Betul Cerita 'Ayat-ayat Cinta "....... FILEM PENUH ELEMEN KEISLAMAN PENUH ELEMEN DAKWAH LAGI MENGHIBURKAN

Oleh Nazmi, Webmaster Mahasiswa Malaysia
Dah lama filem " Ayat- ayat Cinta " dipertontonkan di pawagam Malaysia. Mungkin oleh sebab kesibukan, baru hari ini aku berpeluang menonton filem berelemenkan Islam hebat ini.
Penuh dengan elemen dakwah.. menyayat hati lagi menghiburkan.. hampir- hampir nak keluar air mata... bagaimana dalam filem tersebut diceritakan mengenai seorang lelaki berkeperibadian tinggi diminati seorang perempuan kristian, dan 3 perempuan islam lain.
Aku tertarik jalan cerita ini yang cuba mempertontonkan Islam sebagai agama yang adil dan memuliakan kaum wanita. Juga diselitkan bagaimana Islam menghormati kaum bukan Islam. ITULAH AGAMA ISLAM YANG PENUH DENGAN KEADILAN DAN BERSIFAT PENYAYANG UNTUK SEMUA...
Kemuncak cerita ini, penulis membawa satu dimensi untuk khayalak penonton memahami pentingnya erti sabar dan yakin kepada keadilan yang Allah janjikan. Watak hero diduga dengan fitnah berat sama sebagaimana kisah yang diceritakan dalam Quran mengenai nabi yusof yang difitnah.
Akhirnya berkat sabar dan keyakinan yang tinggi terhadap Allah, kemuncaknya watak hero tersebut dilepaskan daripada pertuduhan fitnah tersebut.
Paling menarik ialah bagaimana filem ini membawa khalayak penonton untuk memahami erti percitaan dan pengorbanan dalam cinta demi orang yang kita sayangi...
Tambah menarik, penulis skrip berjaya memberi kefahaman mengenai adab2 percintaan dalam islam...
PatutlaH kawan- kawan terutama yang perempuan2 suka sangat suh aku tonton filem ini..
SEKARANG BARU AKU TAHU KENAPA. NAK TAHU LEBIH LAGI...
TONTONLAH SENDIRI...
ANDA PASTI SUKA...................
5 BINTANG UNTUK PENULIS NOVEL/ SKRIP

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia