"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Saturday, November 8, 2008

Kerajaan Tak Ada Ehsan Ke Pada Pekerja Kontrak ???


Bayangkan jika anda adalah seorang kakitangan perkhidmatan awam Kerajaan Malaysia yang bertugas dengan Jabatan Pendidikan sebagai seorang kerani. Anda telah berkhidmat dengan baik selama 30 tahun (sejak awal anda menjawat jawatan ini ketika berumur 25 tahun). Namun status perkhidmatan anda dibawah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) bukanlah jawatan tetap, akan tetapi satu jawatan kontrak yang akan dikaji dan disambung setiap setahun perkhidmatan.
Anda memang membuat potongan KWSP selama ini, malah tidak pernah anda cuai menjalankan tugasan anda dengan baik. Walaupun telah lama anda berkhidmat dalam perkhidmatan awam, namun anda tidak layak untuk mendapat skim pencen atas alasan anda berjawatan kontrak. Akan tetapi pada tahun depan (2009) perkhidmatan anda akan ditamatkan bersama-sama 49.999 orang kakitangan perkhidmatan awam yang sama seperti anda (jawatan kontrak).
Apakah yang anda akan rasa. Tentulah anda kecewa kerana khidmat anda tidak dihargai oleh Kerajaan Malaysia walaupun anda telah berkhidmat lebih dari 30 tahun. Oleh itu apakah yang akan anda lakukan? Adakah anda akan mendapat pembelaan?
Sebagai ingatan, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Amirsham Aziz) pernah berkata tiada berlakunya aliran keluar besar-besaran FDI di Malaysia dan Menteri Kewangan (Najib Razak) pula ada mengatakan bahawa Malaysia tidak akan menghadapi situasi kegawatan kewangan dalam tahun ini atas alasan rezab negara kekal utuh
Sila rujuk - SINI
“Selamatkanlah Malaysia”
Ketua Perusuh
Bekas Felo Kanan
Institut Kajian Strategik dan Antarabangsa - ISIS
dipetik dari blog ketua perusuh

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia