"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Saturday, November 8, 2008

Pimpinan Mahasiswa Mengalu-Alukan NC Baru UM


KUALA LUMPUR 7 Nov - Pimpinan-pimpinan mahasiswa menyambut baik perlantikan Profesor Ghauth Jasmon sebagai Naib Canselor baru Universiti Malaya.
Di samping itu mereka juga melahirkan penghargaan yang besar kepada Datuk Rafiah Salim yang membawa banyak perubahan kepada Universiti Malaya.
Pengerusi Pro Mahasiswa Nasional saudara Norazali Zainuddin melahirkan jutaan penghargaan di atas khidmat cemerlang yang ditunjukkan oleh Datuk Rafiah Salim.
Menurutnya, Datuk Rafiah Salim telah membawa perubahan dari sudut integriti dan budaya kerja cemerlang di kalangan kakitangan universiti.
“Kita menyaksikan bahawa Bonda Rafiah mampu membuat banyak keputusan sukar berkaitan dengan integriti dan akauntabiliti kakitangan di UM.Penyingkiran beberapa orang pengetua kolej kediaman yang terbukti menyeleweng adalah antara tindakan tegas beliau yang wajar dipuji.”Ujar Azali ketika dihubungi.
Presiden PMIUM saudara Haafizuddin Abirerah pula mengucapkan jutaan terima kasih kepada Bonda Rafiah atas prestasi cemerlang beliau selaku wanita pertama yang menjawat jawatan Naib Canselor Universiti Malaya.
Haafizuddin juga melahirkan harapan kepada Naib Canselor baru agar meneruskan agenda perubahan dalam Pelan Strategik Universiti Malaya yang dirancang dengan lebih berkesan.
Presiden ECONS saudara Mohd Hasbie Muda mengalu-alukan kehadiran Prof Ghouth sebagai Naib Canselor baru dan melahirkan penghargaan di atas khidmat Bonda Rafiah Salim selama lebih dua tahun dengan cemerlang.
Bonda telah meninggalkan legasi kepimpinan yang cukup dinamik.Visi, Misi dan Nilai Teras UM yang digubal pada sesi kepimpinan beliau perlu dihadam secara berkesan oleh seluruh warga UM yang mahu mengejar status universiti terbilang Asia”
Pengerusi Barisan Bertindak Mahasiswa Negara (BBMN) saudara Hilman Nordin turut melahirkan ucapan tahniah di atas perlantikan Naib Canselor baru.Beliau turut melahirkan rasa bangga kerana kali ini giliran mantan Dekan Fakulti Kejuruteraan UM pula dipilih menjawat jawatan tertinggi itu.
Beliau juga menyatakan ucapan penghargaan atas khidmat cemerlang Bonda Rafiah selaku Naib Canselor UM sejak 2006.Datuk Rafiah Salim pernah menjawat jawatan Dekan Fakulti Undang-Undang Universiti Malaya.-mahasiswakini

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia