"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

WEB TV@ Mahasiswa Malaysia


VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com

Saturday, November 8, 2008

TNC UM Terima Anugerah Kazue McLaren


KUALA LUMPUR 8 Nov. – Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Pengantarabangsaan) Universiti Malaya , Profesor Datuk Dr. Mohd. Amin Jalaludin hari ini menerima Anugerah Pencapaian Kepimpinan Kazue McLaren daripada Konsortium Akademik Asia Pasifik untuk Kesihatan Awam (APACPH).
Beliau muncul rakyat Malaysia keempat yang menerima anugerah itu selepas Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali pada 1988; Tan Sri Dr. Abu Bakar Suleiman (1996) dan Profesor Anuar Zaini Md. Zain (2002).
Penganugerahan tertinggi pertubuhan yang dianggotai 64 universiti daripada lebih 20 negara itu adalah bagi menghargai sumbangan pengamal perubatan dalam meningkatkan taraf kesihatan awam di Asia Pasifik terutama negara-negara membangun.
Anugerah itu diwujudkan bagi memperingati Profesor Kazue McLaren, seorang legenda dalam bidang perubatan komuniti. – Utusan

No comments:

lagu hot@mahasiswa malaysia